1 april: Jamin wordt Japlus, pizza zonder ananas en soep mét ananas
1 april 2021 om 13:50
11
minuten
1 april: Jamin wordt Japlus, pizza zonder ananas en soep mét ananas
Gepubliceerd op
1 april 2021 om
13:50
Menig marketingafdeling maakte de afgelopen dagen overuren. 1 april, daar moeten we iets mee! Ook retailers lieten zich niet onbetuigd. Een overzicht met grappen en grollen uit eigen land.
Een nogal zoet biertje
Zeg je HEMA, dan zeg je tompouce. Een cliché dat door de warenhuisketen graag in stand wordt gehouden. En het is tijd voor een nieuw tompouce-product: Tompouce Bier. "Het is een blond biertje in milkshake stijl, gebrouwen met vanille en framboos. Soepel, toegankelijk en perfect gelaagd in zoetigheid. Een zomerse smaaksensatie die je niet wilt missen."
Menig marketingafdeling maakte de afgelopen dagen overuren. 1 april, daar moeten we iets mee! Ook retailers lieten zich niet onbetuigd. Een overzicht met grappen en grollen uit eigen land.
Een nogal zoet biertje
Zeg je HEMA, dan zeg je tompouce. Een cliché dat door de warenhuisketen graag in stand wordt gehouden. En het is tijd voor een nieuw tompouce-product: Tompouce Bier. "Het is een blond biertje in milkshake stijl, gebrouwen met vanille en framboos. Soepel, toegankelijk en perfect gelaagd in zoetigheid. Een zomerse smaaksensatie die je niet wilt missen."
Kip gevuld met bier
En nog meer bier. Net op tijd voor het barbecue-seizoen: BierKippie. "Heerlijke kip gevuld met een heerlijk biertje." Kippie speelt zo in op de trend van de laatste jaren waarbij kip op de barbecue op een blikje bier wordt gezet: niet te versmaden, naar het schijnt.
Van Jamin naar Japlus
Jamin? Dat klinkt na bijna 140 jaar niet alleen gedateerd, maar ook negatief. En dat terwijl de snoepformule zo vrolijk en kleurrijk is, zegt directeur en mede-eigenaar Maarten Steinkamp. Tijd voor een nieuwe naam: Japlus.
Pizza zonder ananas
Ananas op een pizza? Voor veel Italianen een gruwel. Domino's vindt het ook niet meer kunnen. De pizza Hawaii zorgt voor te veel ophef, onder meer op social media. En er zijn al zo veel discussies: is het nou patat of friet, bijvoorbeeld? Domino's is er klaar mee: weg met de ananas!
Soep mét ananas
Maar goed nieuws voor de ananasliefhebber. New York Pizza komt met een soeplijn: Pizza Hawaii Soep. En dat is allemaal te danken aan het grote succes van de Pizza Pepperoni Soep: hot!
Je telefoon zo weer opgevist
Het zal je maar gebeuren. Even een selfie aan de waterkant en, hupsakee, glipt de telefoon door je vingers. Maar de redding is nabij: het duikteam van ThePhoneLab. "Voor dit team van speciaal getrainde specialisten is geen bodem te diep en geen water te troebel."
Uit die bh!
Niks geen gehannes meer met lastige bh-sluitingen. Hunkemöller presenteert 'een echte game changer voor jou of je partner': een zelf-openende bh. Zachtjes knijpen... et voilà!
Hypergepersonaliseerde bezorgdienst
De eerste hypergepersonaliseerde bezorgdienst. Dat is Coolblue Buiten. "Met deze nieuwe service draait echt alles onder jou." Een tijdslot kiezen en je wordt thuis opgehaald. Met een bakfiets, een koets, een wifiets (kun je lekker doorwerken) of een out-of-home-trainer.
De grillburger-milkshake
De grillburger bestaat 45 jaar, meldt Febo.Voor de échte fan introduceert de keten een milkshake met een topping van de kenmerkende sesamzaadjes...
Smeren maar met die yoghurt
Zuivelhoeve is dit jaar ook weer van de partij. Presenteerde het eerder al eens vlak voor 1 april Boer'n yoghurt op basis van Licor 43 (dit jaar overigens écht in de winkel), nu is er zelfs een nachtcrème. "Gemaakt met de rust van de Zuivelhoeve, voor een rustige huid en stralend gelaat."
Innovatief hoortoestel
Eventjes genoeg van het pianogeluid van je getalenteerde zoontje of het getik van je klussende buren? Schoonenberg HoorSupport heeft de oplossing: het hoortoestel dat jou precies laat horen waar jij zin in hebt. De naam? Lypra 1...
Taboedoorbrekend
Een blanco doos, zonder vermelding van de afzender. Zo worden de seksspeeltjes van Easy Toys thuisbezorgd. Maar waarom doen we zo moeilijk, denkt eigenaar Eric Idema. Het is tijd voor opvallende bezorgbusjes.
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community
Slechts€10voor de eerste maand
Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;
✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;