Ook voor Dopper loopt omzet terug in coronajaar

Drinkflessenmerk Dopper zag in 2020 zijn omzet teruglopen naar 12,5 miljoen euro, waar de omzet in 2019 nog twintig miljoen euro bedroeg. Dat vertelt oprichter Merijn Everaarts aan Quote

"Normaal gesproken komt vijftig procent van onze omzet van de b2b-kant: congressen en evenementen, die compleet zijn weggevallen", aldus Everaarts. Het merk verkocht twee miljoen Doppers afgelopen jaar, tegen drie miljoen drinkflessen een jaar eerder. "Pre-corona liep de verkoop vooral via fysieke winkels, maar de onlinehandel is gelukkig flink toegenomen. De meeste flessen verkopen we nu via bol.com."

Aan de start van 2020 was het plan om verder te groeien in het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië. Daarvoor had Dopper zeventien mensen aangenomen. "Van die ploeg hebben we afscheid moeten nemen, waardoor we nu weer met 45 man zijn."

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!