Slippermerk Havaianas heeft in zijn omzet weinig last gehad van de coronapandemie. “Wereldwijd niet en in Europa ook niet”, aldus marketingdirecteur Merel Werners donderdag op het event Fans Love Brands.
Door de pandemie gingen vorig jaar veel minder mensen op zomervakantie, maar volgens Werners werden de flipflops veel vaker voor gebruik thuis gekocht. In thuismarkt Brazilië is dat volgens haar al jaren gebruikelijk. “Iedereen heeft daar twee paar Havaianas: voor thuis én buitenshuis.” Door corona ontstond die trend ook in Europa, ziet zij.
Verder speelt volgens Werners mee dat Havaianas-slippers in Brazilië verkocht worden in winkels die altijd open gebleven zijn. “We liggen daar tussen de rijst en de bonen in de supermarkt.” In Europa hielp het mee dat tussen juli en augustus weer een flink aantal maatregelen versoepeld was. “Dat zijn de maanden waarin we onze omzet maken.”
Al met al heeft Havaianas het ‘redelijk goed gedaan’ vorig jaar, zegt Werners. “Laten we hopen dat het dit jaar zo verder gaat.”
Fans Love Brands is hier terug te kijken.
Reacties 0