Gamma: 'Diversiteit in je organisatie is een no-brainer'

Laurens Miedema, marketingmanager bij Gamma, vindt het bijna vanzelfsprekend dat je als retailer bezig bent met diversiteit en inclusiviteit in je organisatie. "Het is een no-brainer wat mij betreft. Het kan niet dat je er niet over nadenkt", zegt hij in het aprilnummer van RetailTrends

Gamma schreeuwt niet van de daken dat de doe-het-zelfketen zich bezighoudt met diversiteit en inclusiviteit. "Vergelijk het met zeggen dat je de beste service verleent. Ik vind dat ingewikkeld. Je moet gewoon de beste service leveren, maar dat expliciet verkondigen is misschien niet zo handig", vertelt Miedema.

Bij Gamma staan diversiteit en inclusiviteit sinds twee jaar structureel op de agenda. Binnen de doe-het-zelfbranche is de voornaamste aanname dat klussen uitsluitend is weggelegd voor mannen. "Om die stereotypering te doorbreken moet je oppassen dat je het niet in het belachelijke trekt", legt Miedema uit. Laat dus geen vrouw in een tuinbroek een isolatieklus doen, maar laat zien dat die man-vrouwverhouding niet voor de hand liggend hoeft te zijn. 

Lees in het aprilnummer het complete artikel over inclusiviteit en diversiteit in de retail. Geen member? Kijk dan hier.

Reacties 1


Joost Kriek 14 apr, 12:04

Er is tegenwoordig maar een geldende regel...go woke, go broke. Veruit het grootste gedeelte van de consumenten is hier totaal niet mee bezig. In Japan/China heb je toch heel succesvolle bedrijven en ze doen amper aan inclusiviteit/diversiteit. Het is voor bepaalde branches heus een belangrijk onderdeel maar men moet niet net doen als inclusiviteit de heilige graal van het ondernemen is.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!