Blokker blijft de komende jaren onverminderd nieuwe winkels openen. “De afgelopen maanden hadden we even één been, straks hebben we ons tweede been terug en gaan we weer heel hard rennen”, aldus eigenaar Michiel Witteveen in de RetailTrends Club op Clubhouse.
De coronacrisis verandert niets aan Blokkers voornemen om een stevige footprint in de winkelstraat te behouden, vult ceo Jeanine Holscher aan. “We gaan onverminderd door met het openen van winkels op relevante locaties.” Exacte aantallen noemt ze niet. Wel geeft ze aan dat ‘relevante locaties’ nu andere zijn dan in het verleden. “Je zult ons met name zien openen in buurt- en wijkwinkelcentra en minder in binnensteden.” Ze noemt ‘in de buurt’ een belangrijke kernwaarde voor Blokker.
Hoewel Witteveen en Holscher sterk geloven in fysieke winkels, betekent dat volgens hen niet dat ze de online boot missen. “De online business is bij Blokker vijftien procent van het totaal, dat is helemaal niet slecht”, zegt Witteveen. Bij zusterketen BCC is dat zelfs de helft. Voor moederconcern Mirage geldt dat van de totale omzet van 1,2 miljard euro, online goed is voor vierhonderd miljoen.
Witteveen wil met de verschillende formules online verder groeien, zonder dat het een doel op zich wordt. “Er moet ook een winstgevend businessmodel achter zitten. Het toevoegen van heel veel omzet waar je niks aan verdient heeft geen zin.”
RetailTrends sprak op Clubhouse met Michiel Witteveen en Jeanine Holscher naar aanleiding van Blokkers 125ste verjaardag. Bekijk hier een terugblik in zeven quotes.
Joseppe Greuters 30 apr, 04:59
Eelco de Boer 28 apr, 16:19
Kees Langerak 28 apr, 15:57
Joost Kriek 28 apr, 12:01
Hugo de Boer 28 apr, 01:46
Frans van Kempen 27 apr, 23:58
c.t. de koning 27 apr, 14:04
Joost Kriek 27 apr, 13:52
Hugo de Boer 27 apr, 03:04
c.t. de koning 26 apr, 23:08
Joost Kriek 26 apr, 12:03