Veepee: marktplaats en duurzame initiatieven naar Benelux

Veepee: marktplaats en duurzame initiatieven naar Benelux

Veepee begint dit jaar waarschijnlijk met een marktplaats in de Benelux. Daarnaast verwacht het flashsalesplatform twee duurzame initiatieven te introduceren. Dat zegt countrymanager Benelux Tobias Tousseyn in een interview met RetailTrends.

In Frankrijk, Spanje en Italië heeft Veepee al een marktplaats. Merken managen dan zelf het aanbod, maar evengoed hun customer service en de verzending. Volgens Tousseyn is het een mooie aanvulling op de bestaande samenwerking met de merken. "Ze kunnen de catalogus daar sneller online brengen. De mid-season sales bijvoorbeeld."

De twee duurzame initiatieven die waarschijnlijk dit jaar naar de Benelux komen, lopen al in Frankrijk. Het eerste is een c2c-platform: Re-Turn. Klanten kunnen ervoor kiezen om artikelen die niet bevallen naar een andere klant te sturen en niet, zoals gebruikelijk, naar Veepee. "Daarmee halen we één schakel uit de keten."

Het tweede initiatief heet Re-Cycle. Klanten kunnen van bepaalde merken kleding en schoenen terugsturen die ze niet meer gebruiken. In ruil daarvoor krijgen ze een voucher waarmee ze op Veepee artikelen van het merk kunnen aanschaffen. Daarnaast geeft Veepee sinds kort in Nederland producten met een beschadigde verpakking een tweede kans: The Survivors.

Op RetailTrends gaat Tousseyn ook in op hét nadeel van het flashsalesmodel: doordat Veepee geen eigen voorraad heeft, zijn er lange levertijden. Het interview lees je hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!