Dille & Kamille heeft vorig jaar een recordomzet geboekt. Voor het eerst kwam die boven de vijftig miljoen euro uit, zegt algemeen directeur Hans Geels tegen RTL Z. De totale omzet steeg met tien procent.
De winkels in Nederland en België moesten in het coronajaar in totaal twintig weken dicht, maar de verkopen online namen een enorme vlucht. Het omzetaandeel van de webshop verdriedubbelde. "Van 6 naar 18,5 procent, ongekend. Veel mensen hebben ons online ontdekt. Nu we weer open mogen, doen de winkels het weer als vanouds en zie je een inhaaleffect. Tegelijk blijft online het structureel beter doen dan voorheen. Dan houd je een plus over."
Verklaring voor het succes: door corona en de lockdowns zijn mensen meer thuis en ook meer op huis gefocust. Zo werden bakspullen en bakmixen 'ontzettend goed' verkocht. "In dat opzicht zitten wij echt in de goede hoek."
Dille & Kamille heeft inmiddels 36 winkels: 25 in Nederland en elf in België. De komende maanden worden nog eens drie winkels geopend: in Mechelen, in Amsterdam en in Keulen. Dille & Kamille nam begin dit jaar lifestylemerk Hutspot over. Ekoplaza kreeg mini-Dille & Kamilles.
Reacties 0