Onterecht ontslag voor teamleider Vomar die agressieve klant winkel uitwerkte

Supermarktketen Vomar mag een jonge teamleider die een agressieve klant met geweld de winkel uitwerkte, niet ontslaan. Dat blijkt uit een uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam, waarover RTL Nieuws als eerste berichtte.

De man van 21 werkt sinds juli 2015 bij de winkel in Amsterdam-West. Hij was net enkele maanden teamleider toen een caissière hem op een klant wees die eerder agressief tegen haar was geweest. De teamleider liep naar de klant toe om hem een winkelverbod op te leggen. Toen de klant weigerde te gaan, liepen de gemoederen hoog op.

Op camerabeelden is te zien dat de klant tegen een stelling valt, als hij door de teamleider een gangpad in wordt geduwd. De klant haalde daarna met zijn vuist uit naar de teamleider, waarna over en weer klappen werden uitgedeeld. Nadat de klant de zaak had verlaten, keerde de rust terug.

Voor Vomar was dit incident reden om de teamleider op staande voet te ontslaan. Maar de man legde zich daar niet bij neer. De kantonrechter vindt dat Vomar met een officiële waarschuwing had kunnen volstaan. De teamleider had de kwestie weliswaar op een andere manier kunnen oplossen, maar volgens de rechter is de man nog jong. Hij was nog maar net teamleider en had nog geen training gehad over hoe je moet omgaan met agressieve klanten. De rechter noemt zijn handelen een inschattingsfout.

Vomar moet de teamleider weer in dienst nemen en moet zijn achterstallige salaris betalen.

Reacties 2


Bert Ysfogel 22 jun, 10:36

Fijn gevoel dat je ondersteund wordt door je werkgever als jij en/of collega belaagd wordt door agressieve klanten.


Peter Welmak 22 jun, 21:16

De man zou een lintje moeten krijgen. Als je ziet welke gekken in je winkel lopen af en toe..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!