De verhouding online/offline zal in de doe-het-zelfbranche niet zo snel op zijn kop komen te staan. Die verwachting spreekt managing director Corine Duchenne van Praxis uit in het julinummer van RetailTrends.
Vaak wordt gevreesd dat alles naar online verschuift, ziet zij. “Maar de meeste winst wordt nog altijd in de winkel geboekt. Té veel focus op online zou niet goed zijn.” Bij Praxis schuift de verhouding nu alweer behoorlijk terug naar de situatie vóór corona, zegt Duchenne. “Al zijn we nog niet helemaal op het oude niveau en zal er zeker wat van de online groei blijven hangen.”
Duchenne benadrukt dat Praxis ook in de fysieke winkels wil doorontwikkelen. Daartoe is recentelijk een ‘phygital’ winkelconcept ontwikkeld, waarbij de winkel en online aan elkaar worden gekoppeld. Eerst worden de middelgrote vestigingen omgebouwd naar dat concept, daarna volgen de grote winkels. Praxis wil dat het nieuwe concept leidt tot een omzetgroei van zo’n vijftien procent.
In het julinummer van RetailTrends spreken we uitgebreid met Duchenne over de vernieuwing van de winkels, online plannen en waarom Praxis en Gamma een beetje de Jumbo en Albert Heijn van de bouwmarktbranche zijn. Klik hier om het artikel digitaal te lezen. Nog geen member, kijk dan hier.
Reacties 0