Zweedse ijswinkel laat robots bestellingen maken

In de softijswinkel BonBot in Zweden willen ze robots inzetten om ijs te maken en klanten te helpen. Naast het helpen van klanten, voorspellen de robots ook vraag en aanbod door naar de weersvoorspelling te kijken. 

In de winkel plaatsen en betalen klanten een bestelling via een app. Ook kunnen ze kiezen welke smaak, topping, smaakstoffen en sauzen ze willen. De bestelling wordt vervolgens ter plekke door de robots gemaakt. Ook kunnen klanten op afstand bestellen en de bestelling op een eigen gekozen moment ophalen in de winkel. 

Het gebruik van robots zorgt volgens oprichter Thomas Hartwig ook voor een besparing op de personeelskosten waarmee hoogwaardigere producten kunnen worden gekocht die beter zijn voor het milieu. “De besparingen door de robots moeten helpen om een product van hogere kwaliteit te leveren, terwijl de marges vergelijkbaar zijn met de rest van de softijsindustrie.”, aldus Hartwig tegen nieuwssite Sifted.

De winkel zal later dit jaar in Zweden worden geopend. Om te starten heeft het bedrijf onlangs twee miljoen euro aan startkapitaal opgehaald bij Stride.vc en byFounders. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!