Praxis goes phygital. Ook de bouwmarkt is aan verandering onderhevig en ’s lands grootste keten in deze branche kan natuurlijk niet achterblijven. Managing director Corine Duchenne gaat in op de noodzakelijke digitalisering en vernieuwing van de formule. “Live klus-experience is niet waar ons winkelconcept primair om draait.”

Waar veel fysieke retailers terugkijken op een van de zwaarste jaren uit hun historie, geldt voor een paar branches het tegenovergestelde. Naast de supermarkten, die doordenderden als nooit tevoren, hadden de bouwmarkten weinig klagen over de corona-uitbraak. Doordat we plotseling en masse thuis waren vormden zich lange rijen voor de deuren – een beeld dat velen nog helder op het netvlies staat. Hoewel uiteindelijk ook de bouwmarkten tijdelijk de deuren moesten sluiten, weerhoudt dat Praxis er niet van te investeren in vernieuwing. De onverwachte omzetboost uit het voorjaar biedt daartoe de benodigde middelen en de met bijna tweehonderd vestigingen inmiddels grootste dhz-keten van het land kondigt aan te werken aan een ‘phygital’ winkelconcept. We rijden ervoor naar het Drentse Hoogeveen, waar het nieuwe format debuteert. Duchenne zelf verzorgt de rondleiding.

Praxis en phygital, wat moet ik me daarbij...