Albert Heijn gaat met klanten in gesprek op Clubhouse, designer Rebecca Minkoff geeft mentorles via OnlyFans en exclusieve collecties schaf je tegenwoordig aan in livestreamapp NTWRK. Waarom retailmerken uit binnen- en buitenland op het podium klimmen om interactie met de consument te generen.


Het ligt voor de hand dat het groeiend aantal streamingsdiensten te danken is aan de coronapandemie, maar dat is te kort door de bocht. Ruim voor die tijd was de podcast al aan een opmars bezig en het platform OnlyFans stamt zelfs al uit 2016. Wat we wel kunnen concluderen is dat het afgelopen jaar de populariteit van de online streamingsdiensten heeft versneld. Niet gek, aangezien de fysieke winkels om de haverklap hun deuren moesten sluiten en retailers  en klanten op zoek gingen naar een nieuwe manier om vanuit huis met elkaar in contact te blijven. 


De grote winnaar van het afgelopen jaar is zonder meer Clubhouse. Wie nog niet van de audio-only app heeft gehoord beschikt waarschijnlijk over een Android-telefoon. Het platform was tot voor kort namelijk alleen te gebruiken voor iedereen met een iPhone. Clubhouse bestaat eigenlijk al ruim...