Lastig om millennials en Gen Z aan je te binden? Niet als je zelf tot die doelgroep behoort, vindt Sharon Hilgers. Ze runt lifestylemerk My Jewellery, een onstuimige groeibriljant die volgens haar alles in zich heeft om een wereldmerk te worden. Hoe? Door online én in de winkelstraat de nummer één te zijn voor jonge meiden die willen shinen. “Als alles online te koop is moet je je serieus afvragen wat je meerwaarde in de binnenstad is.”


Anders dan de naam doet vermoeden verkoopt My Jewellery behalve sieraden ook kleding, swimwear en modeaccessoires. Hoe zit dat?
"Ik begon met de verkoop van sieraden via Facebook. Ik postte altijd foto’s met een complete outfit om een totaalplaatje te laten zien: leuke gekleurde rokjes, fleurige armbandjes, hippe tasjes. Mijn volgers vroegen steeds vaker waar die spullen vandaan kwam en waar ze het konden kopen. Toen dacht ik: waarom ontwikkel ik het niet zelf? Zo groeide My Jewellery uit tot een totaalmerk en -concept met een bepaalde stijl die verder gaat dan sec sieraden. Dat levert een extra afzetkanaal op én we kunnen onze fans steeds verrassen met nieuwe collecties.”


Hoe verhouden de omzetaandelen van deze verschillende categorieën zich tot...