Bristol zag het verlies vorig jaar flink oplopen als gevolg van de coronacrisis. De schoenen- en kledingketen kwam 18,7 miljoen euro in het rood, waar dat in 2019 nog 6,1 miljoen euro was.
Dat meldt ceo Elise Vanaudenhove aan RetailTrends. De omzet liep met ruim veertig miljoen terug, van 183,3 miljoen naar 142,3 miljoen euro. De resultaten werden gedrukt door een grote herstructurering, waarbij tientallen slecht presterende winkels werden gesloten. Die operatie is inmiddels grotendeels afgerond.
Mede door een verse kapitaalinjectie wil Bristol de komende jaren fors investeren. Voor de komende vier à vijf jaar gaat het om zo'n 26 miljoen euro. Dat wordt onder meer in marketing en in modernisering van winkels gestoken.
Vanaudenhove, die sinds einds 2018 ceo is bij Bristol, verwacht dat er ook dit jaar verlies zal worden geleden. Voor volgend jaar hoopt ze op een bescheiden positief resultaat.
Lees hier het artikel waarin Vanaudenhove dieper ingaat op het coronajaar en de toekomst van Bristol.
Petra Jansen Rijnberg 1 jul, 15:36
Jan Van Zuringen 30 jun, 21:40