Bristol ziet verlies flink oplopen door corona

Bristol zag het verlies vorig jaar flink oplopen als gevolg van de coronacrisis. De schoenen- en kledingketen kwam 18,7 miljoen euro in het rood, waar dat in 2019 nog 6,1 miljoen euro was.

Dat meldt ceo Elise Vanaudenhove aan RetailTrends. De omzet liep met ruim veertig miljoen terug, van 183,3 miljoen naar 142,3 miljoen euro. De resultaten werden gedrukt door een grote herstructurering, waarbij tientallen slecht presterende winkels werden gesloten. Die operatie is inmiddels grotendeels afgerond.

Mede door een verse kapitaalinjectie wil Bristol de komende jaren fors investeren. Voor de komende vier à vijf jaar gaat het om zo'n 26 miljoen euro. Dat wordt onder meer in marketing en in modernisering van winkels gestoken.

Vanaudenhove, die sinds einds 2018 ceo is bij Bristol, verwacht dat er ook dit jaar verlies zal worden geleden. Voor volgend jaar hoopt ze op een bescheiden positief resultaat.

Lees hier het artikel waarin Vanaudenhove dieper ingaat op het coronajaar en de toekomst van Bristol.

Reacties 2


Jan Van Zuringen 30 jun, 19:40

Je kunt beter alle winkels sluiten, formule zonder toekomst! Blijven verachter op Van Haren en Scapino. Te goedkope kleding, veel plastic schoenen en geen wow effect (a merken) personeel doet haar best….


Petra Jansen Rijnberg 1 jul, 13:36

Ik denk dat Bristol voor de kleine beurs.. een fijne en prettige winkel is!! Op kleding, schoenen en sport!
Ik wens Bristol heel veel succes met het verbeteren van hun formulen...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!