'Drukte in de winkelstraat wordt als vervelend ervaren'

De huidige drukte in de winkelstraten en in supermarkten wordt door meer dan de helft van de Nederlanders als vervelend ervaren. Dat blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates. 

Het heeft als gevolg dat twee derde van de Nederlanders minder vaak spontaan de winkelstraat bezoekt. In plaats daarvan gaan ze goed voorbereid op pad. Ruim de helft van de ondervraagden (58 procent) vindt winkelen onder de huidige omstandigheden niet leuk. 

Daarom concludeert Manhattan Associates dat winkeliers moeten worden uitgedaagd om het 'fun'-aspect van winkelen te verbeteren. Een kwart van de ondervraagden geeft aan liever online te blijven winkelen, de behoefte voor fysiek winkelen is dus blijvend, ondanks de beperkende maatregelen.

Fysiek winkelen is met name interessant omdat consumenten het product dan in het echt kunnen ervaren (zegt 84 procent van de ondervraagden). Het leveren van een persoonlijkse service is de meerwaarde die winkeliers 'moeten' inzetten om het plezier-aspect van fysiek winkelen te verbeteren. 

Reacties 1


Joost Kriek 14 jul, 14:20

Als ik de rijen voor de Primark, H&M, Zara en Action zag dan is persoonlijke service iets wat onderaan bungelt bij het wensenlijstje van wat de gemiddelde consument belangrijk vind. Ze zeggen het belangrijk te vinden maar gedragen zich er totaal niet naar.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!