Jan Kessels: 'De Bijenkorf moet op zoek naar nieuw groeipotentieel'

De Bijenkorf heeft een uitdaging in de zoektocht naar nieuw groeipotentieel. Dat zegt Jan Kessels, voormalig ceo van de warenhuisketen, tegen RetailTrends. 

Nu er een up-to-date winkelbestand staat en de Bijenkorf over een goedwerkende webshop beschikt, moet er volgens Kessels een stap gezet worden naar de toekomst. "Ergens moet groei vandaan gehaald worden. Je kunt niet blijven verluxen." Als de Bijenkorf in nieuwe handen belandt helpt het om een samenwerking te hebben met een aandeelhouder die meer luxe warenhuizen in zijn bestand heeft, is de mening van de voormalig ceo. 

Die groei kan de Bijenkorf volgens Kessels vinden in de lokale markt. Nu door de coronacrisis toeristen wegblijven uit grote steden, is het zaak de connectie met klanten uit de stad te maken. "Het zou me verbazen als de vestiging in Amsterdam minder dan twintig procent omzet haalt uit toerisme. Dat is substantieel voor een retailer", stelt Kessels. 

Lees hier het complete gesprek met Kessels

Reacties 3


Johnno B. 4 aug, 18:53

Ik hoop dat ze de investeringen in de winkels doorzetten. Qua 'look and feel' zijn bepaalde etages met name bij de filialen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag echt in de jaren 80 blijven hangen. Een nieuw kledingrekje onder oude gloeilampen haalt dan niet meer zoveel uit.


Rudy Bos 4 aug, 21:35

De Bijenkorf van vandaag de dag is meer een modepaleis met luxe kledingmerken dan een luxe warenhuis. Het productaanbod is uitgekleed, weinig verrassend en ook niet vernieuwend. Het is tijd voor een reset..


P G 5 aug, 19:08

Jan Kessels heeft alles verziekt destijds bij V&D!
Hij zal het nu wel even vertellen wat ze met de Bijenkorf moeten gaan doen!
Jan Kessels kan nu beter gaan dammen!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!