De Bijenkorf heeft een uitdaging in de zoektocht naar nieuw groeipotentieel. Dat zegt Jan Kessels, voormalig ceo van de warenhuisketen, tegen RetailTrends.
Nu er een up-to-date winkelbestand staat en de Bijenkorf over een goedwerkende webshop beschikt, moet er volgens Kessels een stap gezet worden naar de toekomst. "Ergens moet groei vandaan gehaald worden. Je kunt niet blijven verluxen." Als de Bijenkorf in nieuwe handen belandt helpt het om een samenwerking te hebben met een aandeelhouder die meer luxe warenhuizen in zijn bestand heeft, is de mening van de voormalig ceo.
Die groei kan de Bijenkorf volgens Kessels vinden in de lokale markt. Nu door de coronacrisis toeristen wegblijven uit grote steden, is het zaak de connectie met klanten uit de stad te maken. "Het zou me verbazen als de vestiging in Amsterdam minder dan twintig procent omzet haalt uit toerisme. Dat is substantieel voor een retailer", stelt Kessels.
Lees hier het complete gesprek met Kessels.
P G 5 aug, 21:08
Rudy Bos 4 aug, 23:35
Johnno B. 4 aug, 20:53