Omoda start online met verkoop kleding

Omoda wil de transitie maken van schoenenretailer naar fashionretailer. Daarom is het bedrijf dinsdag gestart met de onlineverkoop van kleding. Het betreft dames- en herenkleding die vanaf nu beschikbaar is in binnen- en buitenland. 

Omoda stapt in fashion omdat het naar eigen zeggen een gat ziet tussen het gemak van onlineshoppen en de charme van offline winkelen. Dat gat gaat de retailer opvullen. “Die twee werelden staan nog ver van elkaar af, terwijl het een perfect huwelijk zou kunnen zijn”, aldus coo Jan Baan. 

Om zich te kunnen onderscheiden van andere fashionretailers zegt Omoda meer in te zetten op inspiratie. “Het moet niet enkel draaien om het product, maar om wat je ermee kúnt en hoe je het stylet”, zegt Baan. Dat doet de retailer onder meer door per kledingitem drie verschillende looks aan te bieden op drie verschillende modellen en zo waarde aan het product toe te voegen. 

125 merken
Voor deze uitbreiding van het assortiment heeft Omoda een nieuw inkoopteam aangesteld. In totaal gaat het bedrijf 125 merken verkopen. Daar zitten grote namen tussen als Calvin Klein en Tommy Hilfiger en Nederlandse spelers als Josh V en Scotch & Soda. Ook duurzame merken als National Geographic en Sissel Edelbo zijn toegevoegd aan de collectie. 

De kleding is in eerste instantie uitsluitend online verkrijgbaar. Dat betekent dat de schoenenwinkels van Omoda nog even blijven zoals ze zijn, al kan het zijn dat kleding ook daar wordt toegevoegd. “Wie weet, we denken graag in mogelijkheden en verrassingen”, besluit Baan.  

Lees op RetailTrends het complete interview met Baan over Omoda’s transitie van schoenen- naar fashionretailer.  
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!