Ahold Delhaize zet in het tweede kwartaal van 2021 een netto-omzet van 18,6 miljard euro neer. Een stijging van drie procent ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst kwam in het eerste kwartaal uit op 540 miljoen euro.
De omzet steeg minder hard in vergelijking met een kwartaal eerder, waar Ahold Delhaize nog een omzettoename van 5,8 procent in de boeken schreef. Voor het eerste halfjaar als geheel noteert de Albert Heijn-moeder een omzet van bijna 37 miljard euro, 4,4 procent meer dan het eerste halfjaar van 2020.
In Europa bedroeg de omzet 7,5 miljard euro en steeg daarmee met 3,6 procent. De online omzet nam hier met 26,9 procent toe. Het eerste kwartaal dit jaar was daar een stijging van 78,6 procent te zien. Bij bol.com groeide de omzet in het eerste kwartaal met 24,2 procent, tegen 76,6 procent in het eerste kwartaal van 2021. De verkoop van externe verkooppartners op het platform steeg met 26 procent.
Ondanks dat de coronacrisis voor onzekerheid blijft zorgen, bieden de geboekte resultaten het management vertrouwen om de groeivooruitzichten voor 2021 opnieuw te verhogen. De verwachte onderliggende operationele marge worden bijgesteld naar 4,3 procent, eerder was dit nog vier procent.
Reacties 0