Omoda verkoopt sinds deze dinsdag ook kleding. Het is 'by far' de grootste investering die de fashionretailer doet als je alle investeringen van de afgelopen jaren bij elkaar optelt, vertelt coo Jan Baan aan RetailTrends.
Wat het toevoegen van fashion op de lange termijn bijdraagt aan de omzet, wil Baan niet zeggen. "Het heeft als doel de organisatie verder te laten groeien. Uitbreiden met fashion is een strategische stap, maar niet de essentie", legt hij uit.
Volgens de coo rekent Omoda niet uit in hoeveel jaar het de investering heeft terugverdiend. "Daar zijn we niet mee bezig."
Dat het een succes gaat worden, staat voor Baan als een paal boven water. Een plan B is er dan ook niet. "We zien deze behoeften bij onze klanten en in de markt." Het zou naar eigen zeggen een seizoen of twee tot vier duren voordat het echt aanslaat. "Het is niet dat we kleding erbij gaan doen. We worden een fashionretailer."
Lees het complete interview met Omoda hier.
Reacties 0