Yummygums verwacht dit jaar een omzet van 1,6 miljoen euro

Yummygums, de Nederlandse startup die vitamine-gummies ontwikkelt, verwacht dit jaar een omzet neer te zetten van 1,6 miljoen euro. Dat is een verdubbeling van de omzet die het bedrijf in 2020 behaalde, vertelt mede-eigenaar Ruben Balian aan RetailTrends.

Winstgevendheid vindt het bedrijf in deze fase niet belangrijk. “We zetten in op zo snel mogelijk groeien. Ons hoofddoel is omzet. We willen de productcategorie bekendmaken bij heel Nederland en daarbuiten en een oplossing bieden die helpt bij het opbouwen van die gewoonte.” 

Het vitaminebedrijf haalde onlangs een investeringsbedrag op van 1,2 miljoen euro via een groep business-angels en Rabobank. Met het geld wil het merk verder gaan uitbreiden in Europa. “We merken dat bij veel mensen het concept van vitamine-gummies nog niet bekend is. We willen mensen daarin meer meenemen en ons verhaal aan een breder publiek vertellen.”

Yummygums is momenteel actief in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. In de eerste twee landen ligt het bedrijf ook bij fysieke retailers, waaronder Etos. Het bedrijf hoopt op termijn ook een fysieke plek te bemachtigen in Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk. 

Lees het complete interview met Yummygums hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!