'14 procent van de pakketjes op verkeerde dag geleverd'

'14 procent van de pakketjes op verkeerde dag geleverd'

Ruim een kwart van de bestellingen wordt niet op het afgesproken tijdstip afgeleverd. In veertien procent van de gevallen worden de pakketjes zelfs niet de juiste dag bezorgd. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 3100 Nederlanders. 

PostNL bezorgt vijftien procent niet op de juiste dag. DHL doet het met dertien procent iets beter. DPD, bpost, GLS en UPS leveren 22 procent van de bestellingen op de verkeerde dag. Eigen bezorgdiensten van retailers, zoals Coolblue of Albert Heijn, komen het beste uit de bus. Zij bezorgen in 95 procent van de gevallen op de afgesproken dag. 

In negentien procent van de gevallen zijn bezorgers van UPS, bpost, DPD en GLS niet op tijd. PostNL en DHL doen het met respectievelijk veertien en vijftien procent iets beter. Eigen bezorgdiensten zijn slechts in zes procent van de gevallen niet op tijd. 

22 procent van de consumenten heeft, indien mogelijk, de bezorgdag gewijzigd. Bij zestien procent werd de bezorgtijd gewijzigd, blijkt uit het onderzoek. Dat de bezorgdag- en tijden niet massaal veranderd worden heeft wellicht te maken met het vele thuiswerken van het afgelopen jaar. 

 

Reacties 1


ikke weet het 24 aug, 14:48

En ik denk dat zo'n 40 % niet afgeleverd kan worden omdat de ontvanger niet thuis is.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!