Seepje: 'Twintig procent van de omzet komt uit Duitsland'

Seepje: 'Twintig procent van de omzet komt uit Duitsland'

Het biologische zeepmerk Seepje haalt twintig procent van zijn omzet uit Duitsland. Dat vertelt Gwendolyn Behnke, country manager DACH-regio bij Seepje, tegen BNR. 

"Duitsland heeft een lange traditie met bioproducten, daardoor is het een tikkeltje stoffig. Wij als startup zijn daarin een frisse wind", verklaart Behnke het succes van Seepje bij de oosterburen. "Daarnaast zie je een duurzaamheidstrend bij een veel breder publiek. Met onze verpakking en onze propositie zijn wij in staat dat publiek aan te spreken."

Seepje heeft vooralsnog niet de ambitie om in handen te komen van een grotere partij als Unilever. "Ik denk dat we eerst zelf aan het merk gaan bouwen en het groter willen maken. Dat maakt ons creatief en biedt ons de mogelijkheid buiten de gebaande paden te gaan."

Seepje is opgericht in 2013 en heeft inmiddels 2500 verkooppunten in Nederland, Duitsland en België. Het merk maakt schoonmaakproducten op basis van natuurlijke ingrediënten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!