Seepje haalt ruim 4 miljoen op

De Nederlandse producent van natuurlijke was- en reinigingsproducten Seepje heeft een kapitaalinjectie van 4,2 miljoen euro opgehaald. Het groeigeld wordt onder meer ingezet voor internationale expansie. 

Momenteel zijn de producten van het in 2013 opgerichte Seepje verkrijgbaar Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Spanje en Zuid-Korea. Het bedrijf laat weten zich eerst te richten op de groei in Zwitserland, waar het assortiment net geïntroduceerd is. Daarna is het de bedoeling dat er meer landen bijkomen. 

De kapitaalinjectie is afkomstig van ABN Amro's Sustainable Impact Fund en het Fair Capital Impact Fund. Volgens het bedrijf wordt het kapitaal niet alleen ingezet om de groeidoelstellingen van 50 procent op jaarbasis te halen: Seepje wil naar eigen zeggen ook stappen zetten op het gebied van transparantie en rapportage. Ook wil de startup meer impactmetingen doen.

In 2021 lag Seepje bij 6.000 verkooppunten en haalde het een omzet van 4,8 miljoen euro. Afgelopen vijf jaar werd het bedrijf tien keer zo groot. "Afgelopen jaar zetten we 6 miljoen euro om, waarvan het belangrijkste gedeelte uit de Nederlandse retail komt. Hier zijn we gestart, en zijn we dus ook nog het grootst. We groeien snel in België, Duitsland en Zwitserland", meldt medeoprichter Jasper Gabriëlse aan Quote.

De laatste grote kapitaalinjectie is afkomstig uit 2017, toen het bedrijf een half miljoen euro ophaalde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!