Jubilerend Batavia Stad gaat voor 3 miljoen bezoekers

Outletcentrum Batavia Stad denkt in hetzelfde tempo te kunnen doorgroeien als vóór de coronacrisis. Dat zegt marketing director Scott Otte van het centrum, dat deze week precies twintig jaar bestaat, tegen RetailTrends.

Batavia Stad opende op 6 september 2001 zijn deuren als eerste outletcentrum van Nederland. In 2019, het laatste ‘normale’ jaar, trok de outlet in Lelystad 2,8 miljoen bezoekers. Dat betekende toen een groei van tien procent op jaarbasis en Otte verwacht dat de groei zich in dat tempo doorzet. Dat zou betekenen dat het outletcentrum volgend jaar de grens van drie miljoen bezoekers passeert. “Dat is inderdaad de doelstelling die we opgeschreven hebben.”

Een van de grootste verschillen met twintig jaar geleden is volgens de directeur dat consumenten nu ook online terecht kunnen voor hoge kortingen van grote merken. E-commerce heeft volgens hem het grote voordeel van een enorm aanbod en goed kunnen vergelijken. “Wij voegen daar service en beleving aan toe. In die zin vullen we elkaar prima aan." Online en outlet zijn binnen retail de twee kanalen die groeien en Otte denkt dat dat voorlopig zo blijft.

Batavia Stad denkt zelf ook na over zijn online aanwezigheid, zegt de marketingdirecteur. Hij denkt daarbij aan een omnichannelbenadering, waarbij je bijvoorbeeld online iets kunt kopen en het bij de betreffende winkel in het centrum kunt afhalen. “Dat is iets wat we zeker serieus moeten bekijken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!