Beter Bed lanceert een nieuwe strategie om de webwinkelomzet fors te laten groeien. Onderdeel daarvan zijn onder meer de opening van het eerste e-distributiecentrum en een digitale dochterorganisatie.
Beter Bed wil in 2025 een online omzet van minimaal honderd miljoen euro behalen. Daartoe opent de slaapspecialist volgende maand een e-dc van elfduizend vierkante meter in Veghel. Dat biedt naar eigen zeggen ruimte voor aanzienlijke uitbreiding van het digitale assortiment en om onlinebestellingen binnen 24 uur thuis te leveren.
Daarnaast richt Beter Bed de nieuwe digitale organisatie Lunext op. Deze tak wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen van alle huidige en toekomstige e-commerceproposities van het concern. Hier worden alle medewerkers met rollen binnen onder meer tech, digitalisering en e-commerce ondergebracht. De verwachting is dat het huidige team de komende jaren zal verdubbelen.
Beter Bed heeft daarnaast Thijs Nootenboom binnengehaald als directeur e-commerce. Hij komt over van supermarktorganisatie Detailresult. De huidige e-commercedirecteur Perijn Hoefsloot krijgt de nieuwe functie van director strategic business development.
Beter Bed boekte vorig jaar een omzet van ruim 220 miljoen euro. Daarvan was zo’n 33 miljoen afkomstig uit de webshop.
Reacties 0