'Biologisch wint nauwelijks terrein in supermarkt'

De omzet van biologische producten in supermarkten steeg vorig jaar, maar het marktaandeel blijft gering. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI die door brancheorganisatie Bionext naar buiten zijn gebracht.

De verkopen stegen met 12,9 procent, terwijl de gehele supermarktsector met 11,8 procent groeide. Het marktaandeel veranderde nauwelijks: van 3,21 naar 3,26 procent. Belangrijkste barrière bij de aankoop van biologische producten blijft de prijs. 65 procent van de huishoudens zegt vaker biologisch te kopen als het goedkoper zou zijn.

De biologische producten die in de supermarkt het meest worden verkocht, zijn melk, karnemelk, eieren en yoghurt. De omzet van groenten en fruit steeg het sterkst, vlees en vleeswaren kenden nauwelijks groei.

Reacties 1


R.H. Koornstra 28 sep, 12:07

In de US zie je grote displays voor ‘Organic Food’, hier ligt het biologisch assortiment vaak in een speciaal vak, soms zelfs in een andere verpakking, en soms vlak naast de ‘plofkip’, of wat er ook voor goedkoop aanbod ligt!
Dus wat verwacht je zolang de supers biologisch als ‘imago assortiment’ voeren, om duidelijk te maken hoe goedkoop de rest is!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!