Moederbedrijf EasyToys doet opnieuw overname

Het nieuwe moederbedrijf van erotiekwebshop EasyToys heeft opnieuw een overname gedaan. Na Christine le Duc en het Noorse Kondomeriet heeft EQOM Groep ook het Duitse Amorelie ingelijfd.

Het in 2013 opgerichte Amorelie groeide onder de vleugels van mediagigant ProSiebenSat.1 Media uit tot een van de grootste online-aanbieders van erotische producten in Duitsland. Ook in Oostenrijk en Zwitserland is het bedrijf een belangrijke speler. Amorelie, waar zo'n 150 mensen werken, is ook actief in Frankrijk en België. Dit jaar wordt een omzet van ruim 62 miljoen euro verwacht.

Door de overname denkt EQOM Groep dit jaar op een omzet van 220 miljoen uit te komen. In 2025 zou dat 500 miljoen moeten zijn en het bedrijf wil dan wereldwijd marktleider zijn.

Eric Idema, de ceo van EDC Retail (Easy Toys) en EQOM Group, is in zijn nopjes met de overname. "Het bedrijf heeft een geweldige uitstraling en staat bekend om haar vrouwvriendelijke benadering van erotische producten richting een bredere doelgroep. Producten die ze voeren zijn kleurrijk en stijlvol. Ook de manier waarop het onderwerp bespreekbaar wordt gemaakt heeft voor ons duidelijke meerwaarde."

De naam Amorelie blijft bestaan en behoudt zijn eigen management.

Foto: Eric Idema

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!