Van Gils verkoopt vanaf dit najaar niet alleen maatpakken, maar ook casual kleding. Daarmee speelt het herenmodemerk in op de toenemende vraag naar informele kleding, die mede door de coronacrisis tot stand kwam.
Naast de pakken gaat Van Gils onder meer truien, spijkerbroeken, chino's en jassen verkopen. De nieuwe collectie is verkrijgbaar in de webshop van het merk, evenals de verkoopkanalen van WE Fashion en diverse online partners.
Op de achtergrond was het pakkenmerk al een tijd bezig met deze nieuwe strategie, vertelt marketingdirecteur Patrick Martin. RetailTrends spreekt hem tijdens officiële lancering van de nieuwe collectie in de A’dam Lookout in Amsterdam. “Het was een kwestie van tijd dat onze collectie zou veranderen, maar de coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat alles in een stroomversnelling raakte. We werden genoodzaakt om ons aan te passen aan de veranderede wens van onze klant.”
Het kledingmerk maakte vorig jaar augustus bekend zwaar te zijn getroffen door de coronacrisis. De organisatie werd in fases afgeslankt en 'aan de huidige marktomstandigheden aangepast'. Van Gils bestaat al sinds 1948 en had voorheen enkele brandstores en fysieke verkooppunten. Nu verkoopt het modemerk alleen nog via de eigen webshop, via de verkoopkanalen van WE Fashion en via diverse online partners.
Binnenkort komt het hele interview met Patrick Martin online waarin hij meer vertelt over wat deze nieuwe strategie betekent voor de toekomst van Van Gils.
Reacties 0