Moederbedrijf WE Fashion maakt weer winst

WE International, het moederbedrijf van WE Fashion, boekte afgelopen boekjaar een winst van 41,8 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog een verlies van 17,3 miljoen euro.

Het boekjaar, dat 53 weken telde, liep tot en met 31 januari dit jaar. Uit de onlangs gedeponeerde jaarrekening blijkt dat de omzet op 261 miljoen euro uitkwam. Die lag daarmee weer bijna op het niveau van voor de coronacrisis. Een jaar geleden was de omzet nog teruggevallen tot 206 miljoen euro.

In de toelichting schrijft het concern dat de online-omzet sterk steeg. Hoeveel die bedroeg, staat er niet bij. Ook deden fysieke winkels het beter dan in de eerste coronaperiode. Meer dan de helft van de omzet kwam uit Nederland. Vanwege de 'uitdagende marktomstandigheden' zijn de managementteams blijven focussen 'op efficiëntiewinst en margeverbetering'. Het aantal medewerkers daalde van 1209 naar 1085, van wie er 802 in de winkels werkten.

Ook herenmodemerk Van Gils valt onder WE International. Dat koos mede door de coronacrisis voor een andere koers. Sinds afgelopen najaar verkoopt Van Gils niet alleen maatpakken, maar ook casual kleding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!