HEMA gaat samen met Jumbo nieuwe foodconcepten testen in de winkels van HEMA. Zo willen het warenhuis en de supermarktketen hun samenwerking uitbreiden. De pilot is onderdeel van de nieuwe koers onder ceo Saskia Egas Reparaz.
Welke Jumbo-producten bij HEMA in het schap komen, staat nog niet helemaal vast. "We gaan de komende tijd testen welke producten daar het best geschikt voor zijn", vertelt Egas Reparaz tegen NU.nl. "Dat zullen bijvoorbeeld maaltijden zijn en broodjes voor onderweg."
HEMA investeert ook in zijn omnichannel-aanpak, om zo 'een naadloze verbinding' met de winkels te maken. Ook in Duitsland en Oostenrijk wordt in deze omnichannelstrategie geïnvesteerd.
Tot slot ligt de focus in de nieuwe koers op onderscheidende producten die langer meegaan en duurzaam zijn. "We nemen daarmee steeds meer afstand van de wegwerpmaatschappij", aldus Egas Reparaz.
Eerder dit jaar maakte HEMA bekend zich terug te trekken uit het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Begin deze maand zette de warenhuisketen ook een punt achter de samenwerking met Wehkamp en de shop-in-shops in de Franse supermarkten Franprix en Géant Casino.
Reacties 0