'Amazon investeert fors in supplychain voor feestdagen'

Amazon heeft flink geïnvesteerd in zijn toeleveringsketen, zodat klanten zorgeloos kunnen winkelen rond de feestdagen. Dat meldt het bedrijf in een blog op de website.

Wereldwijd is de supplychain verstoord door onder meer personeelstekorten en sluitingen van fabrieken. Daardoor moeten consumenten rekening houden met producten die later of helemaal niet komen.

John Felton, bij Amazon verantwoordelijk voor de bezorgdienst, probeert klanten gerust te stellen. Hij wijst op de forse investeringen in mensen, vliegtuigen, vrachtwagens, schepen en bestelwagens. Ook is er volgens hem veel geld gestoken in technologie die voorspelt welke producten klanten willen hebben en wanneer en waar ze die willen ontvangen.

Vorige week kondigde Amazon nog aan dat het in de Verenigde Staten 150 duizend extra medewerkers voor de feestdagen zoekt.

Reacties 1


John Eves 26 okt, 11:55

Ja en de kleine retailer zit met lege schappen want die heeft al die middelen niet. En wat doen de leveranciers, die laten de kleine retailer stikken en leveren alles aan de grote jongens.
In google hetzelfde, je ziet alleen nog maar de grote jongens voorbij komen. Het is allemaal bol.com in de zoekresultaten. Als kleine partij maak je geen schijn van kans meer tenzij je miljoenen aan advertenties kunt uitgeven.
Al heb je de beste producten of laagste prijs, je hebt er niets aan want de consument krijgt jou niet te zien. Het draait allemaal om advertentiegelden, de consument telt al lang niet meer voor google.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!