Ahold Delhaize heeft goede zomer achter de rug

Ahold Delhaize heeft in de zomer goed gepresteerd. Het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn en bol.com boekte het derde kwartaal van dit jaar een omzet van ruim 18,5 miljard euro, bijna vijf procent meer dan een jaar eerder.

De onlineverkopen namen met zo'n dertig procent toe, tot 2,3 miljard euro. Een jaar eerder was de stijging nog ongeveer zestig procent, mede dankzij de sluiting van de horeca. In de VS was de stijging opnieuw het grootst, maar Europa is nog steeds goed voor twee derde van de online-omzet.

Bij bol.com nam de omzet met ruim 19 procent toe, een jaar eerder was de stijging 45 procent. Op het platform zijn zo'n 48 duizend verkopers actief.

Onder de streep behaalde Ahold Delhaize een winst van 522 miljoen euro. De operationele winst bedroeg 812 miljoen euro.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!