'C&A moet over hele linie moderner worden'

'C&A moet over hele linie moderner worden'

Ceo Giny Boer vindt dat C&A over de hele linie moderner moet worden. "De manier waarop we communiceren, de kleding, de organisatie, de breedte van het assortiment, de winkels. Alles", zegt Boer in het novembernummer van RetailTrends.

De Nederlandse, afkomstig van IKEA, staat sinds 1 januari aan het roer bij C&A Europa. Op drie terreinen kondigt ze grote veranderingen aan. "Ten eerste online, de digitalisering. We moeten de klant veel meer centraal stellen en data gedreven werken. We zullen nog meer talent aannemen om met hen digitaal te groeien." 

Ten tweede wordt het winkelbestand geüpdatet. "We willen twee soorten winkels: dé C&A-winkel (klein, middelgroot of groot) en de compacte winkel voor een strip mall of een shop-in-shop in een hypermarket. We kijken nu naar ons portfolio van ongeveer 1400 winkels: welke past in dit verhaal en welke niet?" Tot maart worden vierhonderd winkels vernieuwd, het volgende fiscale jaar nog eens zeshonderd."

Ook de organisatiestructuur en de cultuur moeten op de schop, zegt Boer. Ze vindt dat de organisatie veel platter moet worden, minder hiërarchisch en bureaucratisch. "Hier zijn er directeuren, heads of, et cetera... I really don’t care. En ik vond het hier heel mannelijk: gericht op status en ego." Er zullen banen verdwijnen, maar onduidelijk is nog hoeveel.

C&A brengt de productie voor een deel terug naar Europa. Vanaf de lente volgend jaar wordt in het Duitse Mönchengladbach een deel van de denim geproduceerd. "We kijken ook of we meer productie naar Europa kunnen halen, maar dat kan natuurlijk niet van de ene dag op de andere."

Het interview met Giny Boer is hier te lezen. Nog geen member van RetailTrends? Kijk dan hier.

 

Reacties 2


H Jansen 11 nov, 10:24

Hoe de Boer nu praat zo begon het ook bij V&D!
Kijk waar het is geëindigd met V&D!
Ze zijn FAILLIET gegaan aan mensen met een korte termijn visie!


Thomas van den berg 11 nov, 13:02

Eens met de eerdere schrijver (H. Jansen). Deze leider focused op de verkeerde dingen. Teveel bezig met
het weven van de actuele hot topics in het beleid, absoluut geen kijk meer op de essentie van 'handel'. Goede producten scherp inkopen en voor meer verkopen. Opmerkingen zoals 'I really don't care' en het creëren van een kloof tussen man & vrouw (mannelijk: status & ego // alsof dat bij vrouwen niet zo zou zijn) zijn kinderlijk te noemen. Ik wens alle medewerkers bij C&A veel kracht toe!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!