YouTube zet meer in op e-commerce

YouTube zet meer in op e-commerce

Videodienst YouTube komt met een eigen shopping-initiatief. Via livestreams en aankopen doen in video's wil het platform allerlei verschillende producten gaan verkopen in de Verenigde Staten. Dat meldt persbureau Bloomberg.

YouTube start hier deze kerst mee. Als voorproefje organiseert het platform volgende week alvast een livestreaming-evenement: Holiday stream and shop. Social media-gebruikers kunnen tijdens dit evenement hun eigen koopwaar en geselecteerde merken rechtstreeks via YouTube verkopen. 

Momenteel is YouTube nog het platform voor gebruikers om productaanbevelingen te bekijken, om het betreffende product vervolgens bijvoorbeeld bij Amazon te kopen. Dat wil YouTube veranderen. "We maken het de andere bedrijven moeilijker", aldus David Katz, vicevoorzitter van YouTube voor shopping. "YouTube biedt enorme mogelijkheden om te winkelen."

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!