Hutspot sluit winkels en webshop, toekomst onzeker

Hutspot sluit eind dit jaar beide winkels en stopt dan ook met de webshop. De toekomst van het lifestylemerk is onzeker.

In februari werd Hutspot overgenomen door Dille & Kamille, nadat het merk eind vorig jaar failliet was gegaan. De drie oprichters hadden zelf het faillissement aangevraagd; de coronacrisis deed Hutspot toen de das om. Dille & Kamille ging met twee van de acht winkels door. Het ging om de vestigingen aan de Van Woustraat in Amsterdam en aan de Emmasingel in Eindhoven. Ze werden na de overname snel heropend, maar dat was geen succes.

Terug naar de tekentafel
"De formule zat niet doordacht genoeg in elkaar", zegt een woordvoerder tegen RetailTrends. "De klanten die terugkwamen, hadden niet de beleving die ze verwachtten. Het is ook niet gelukt om nieuwe klanten te trekken. En dan moet er maandelijks veel geld bij. Daarom is besloten er een punt achter te zetten: terug naar de tekentafel."

Dat wordt een klus voor oprichter Nick van Aalst, die in tegenstelling tot de andere twee oprichters aan boord was gebleven. Hij buigt zich de komende maanden over een nieuw strategisch plan voor een herintroductie van het merk. "We gaan niet uit van een definitief einde, anders zouden we de energie niet in een nieuw plan steken", zegt de woordvoerder. "We geloven wel in 'een concept' met duurzame lifestyle-artikelen, maar niet in deze vorm."

Bewust geen faillissement
Er wordt gekeken of de 21 medewerkers (14 fte) aan de slag kunnen bij Dille & Kamille. Volgens de woordvoerder is bewust niet gekozen voor een faillissement. "De eigenaar wil het zorgvuldig afwikkelen. Mensen die in consignatie leveren, krijgen netjes hun spullen terug. En we gaan in overleg met de andere leveranciers om tot passende afspraken te komen."

Hutspot werd in 2012 opgericht. In 2014 behoorde het merk tot de eerste lichting RetailRookies.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!