Pas eind dit jaar wordt duidelijk of er toekomst is voor lifestylemerk Hutspot. "We zijn nog aan het studeren op wat we met Hutspot gaan doen", zegt een woordvoerder desgevraagd tegen RetailTrends.
Het lifestylemerk sloot eind vorig jaar de twee overgebleven winkels in Amsterdam en Eindhoven. Ook stopte het met de webshop. Een doorstart onder Dille & Kamille was geen succes geworden. Hutspot was in februari vorig jaar overgenomen, nadat het eind 2020 failliet was gegaan.
"De formule zat niet doordacht genoeg in elkaar", zei de woordvoerder in november. "De klanten die terugkwamen, hadden niet de beleving die ze verwachtten. Het is ook niet gelukt om nieuwe klanten te trekken. En dan moet er maandelijks veel geld bij. Daarom is besloten er een punt achter te zetten: terug naar de tekentafel."
Managing director Arnout Baas meldt op LinkedIn dat afgelopen donderdag zijn 'laatste officiële Hutspot-dag' was. Hij gaat op zoek naar een baan buiten de organisatie. Daaruit moet niet worden geconcludeerd dat het doek voor Hutspot definitief is gevallen. "Dat is een voorbarige conclusie", zegt de woordvoerder.
Hutspot werd in 2012 opgericht. In 2014 behoorde het merk tot de eerste lichting RetailRookies. Toen het eind 2020 failliet ging, had het acht winkels.
Reacties 0