Zuiver opent volgend jaar zijn eigen webshop. “Dat is uiteindelijk voor alle merken de richting”, zegt managing director Pieter Hogenhout in een interview met RetailTrends.
Momenteel heeft Zuiver geen direct-to-consumerkanaal, behalve voor zustermerk Bold Monkey. Hogenhout zegt klanten via zoveel mogelijk kanalen te willen bedienen. Een eigen webwinkel is daarbij onmisbaar. “Het is eigenlijk vreemd om klanten op je website volop inspiratie te bieden, maar dan naar een andere site te moeten sturen als ze direct iets willen kopen.”
Fysieke brandstores staan op korte termijn niet op de planning. Hogenhout is blij met de samenwerking met de dealers. Bovendien wijst hij erop dat Zuiver shop-in-shops met eigen personeel heeft bij alle vestigingen van Loods 5. “Op die manier krijgen we directe feedback van consumenten.”
Zuiver focust de komende tijd verder op internationale groei. Duitsland is de belangrijkste groeimarkt, maar ook in de Verenigde Staten wil het merk voet aan de grond krijgen.
In een uitgebreid interview met RetailTrends vertelt Pieter Hogenhout meer over de plannen en ambities van Zuiver en de zustermerken.
Reacties 0