Fest gaat na overname in afgeslankte vorm door
Gepubliceerd op 7 augustus 2024 om 11:23
De Zuiver Interior Group, een familie van interieurmerken, neemt een meerderheidsbelang in Fest. De failliete retailer blijft opereren onder haar eigen merknaam binnen Zuiver Interior Group en behoudt haar identiteit en filosofie.
Wel is besloten dat Fest in afgeslankte vorm doorgaat. De winkels in Amsterdam-West en Rotterdam blijven open. Femke Furnée, oprichter van Fest, wordt de creative director van het merk. De partijen laten weten dat er aan de voorkant van het merk en voor de consument niets verandert. Achter de schermen wordt Fest geïntegreerd in de Zuiver Interior Group.
"We zijn trots om Femke Furnée en Fest te mogen verwelkomen in onze familie van interieurmerken”, zo vertelt Caroline van Velze, mede-oprichter van Zuiver Interior Group. “Fest heeft bewezen een sterk merk te zijn. De kernwaarden sluiten aan bij Zuiver Interior Group. We gaan onze gezamenlijke expertise benutten om onze consumenten en retailers nog beter van dienst te zijn en onze positie in de interieurbranche te versterken.”
Faillissement
Fest werd half juli failliet verklaard. Het bleek uiteindelijk om de webshop, twee winkels in Amsterdam en eentje in Utrecht te gaan. Curator Ernst-Jan Beerdsen meldde 2 weken geleden al dat hij in verregaande onderhandeling was om Fest te redden. Dat is nu dus gelukt.
Zuiver Interior Group, het moederbedrijf van interieurmerk Zuiver is druk met uitbreiden. Het merk heeft sinds enkele jaren een Nederlandse webshop en zette begin dit jaar al een grote stap door een eigen verkoopkantoor in Frankrijk te openen. Daarnaast verkoopt het zijn producten ook in Duitsland.