Zeeman introduceert de streetwearcollectie Skeer. Met de collectie wil de textieldiscounter aantonen dat je geen dure merkkleding nodig hebt.
"De afgelopen tijd verbaasden we ons dat veel jongeren opzichtige dure merkkleding dragen, voor status. Waarom? Omdat het extreem duur is", schrijft de discounter op LinkedIn. "Wij laten graag zien dat het ook anders kan."
De Skeer-streetwear is geinspireerd op de straatcultuur. De collectie bestaat uit hoodies, sweaters, T-shirts, trainingspakken, een bomber jack, badjas en accessoires. Rapper Hef maakte in samenwerking met Zeeman een nummer over de collectie.
Tekst gaat verder onder de video.
De streetwearcollectie past in het rijtje met eerdere, opvallende marketingcampagnes van Zeeman. Zoals het eerder gelanceerde parfum Lucht, een marketingcampagne waarmee de retailer een 'topparfum' maakte voor een zo laag mogelijke prijs. Ook kwam Zeeman in 2016 al met een trouwjurk voor dertig euro.
RetailTrends sprak begin dit jaar met marketingdirecteur Caroline van Turennout over deze vorm van marketing. "De kans dat we de plank misslaan is best groot." Lees het complete interview hier terug.
Reacties 0