Intratuin heeft nooit meegedaan aan Black Friday. De laatste jaren zette de retailer nog meer vraagtekens bij het koopjesfestijn. "De winkels moesten vorig jaar dicht en het is de vraag hoe echt de aanbiedingen daadwerkelijk zijn. Het begon een negatief sfeertje te krijgen", zegt Lobke Samallo, manager formule en communicatie tegen RetailTrends.
"We willen de klant verder helpen met het vergroenen van zijn leefomgeving", aldus Samallo. Overmatig consumeren gaat daar niet mee samen, meent het tuincentrum. Black Friday valt daarnaast samen met de aanloop naar kerst, een belangrijke commerciële periode voor de retailer.
De groene propositie van Green Friday past beter bij Intratuin. Green Friday is onderdeel van de stichting Trees for All, een goed doel dat zich inzet voor het vergroenen van de planeet. "De Green Friday-beweging wordt steeds groter en gaat ook internationaal. Dat maakt het ook voor onze Belgische en Duitse vestigingen mogelijk om aan te sluiten", besluit Samallo.
Lees op RetailTrends waarom Green Friday steeds populairder wordt.
Reacties 0