Audrey van Ham stapt op bij Christine le Duc

Audrey van Ham stapt op bij Christine le Duc

Ceo Audrey van Ham legt haar functie bij Christine le Duc na drie jaar neer. Dat vertelt Van Ham in een exclusief afscheidsinterview met RetailTrends.

Onder Van Hams leiding sloot driekwart van de Christine le Duc-winkels zijn deuren. De erotiekketen heeft nu nog vijf vestigingen in ons land. “Een keihard besluit”, blikt ze terug. “Maar we moesten naar een betere mix met e-commerce en een ander kostenpatroon. Als we deze stap niet hadden genomen, was er nu wellicht helemaal geen Christine le Duc meer geweest.”  

Van Ham was de eerste vrouwelijke ceo in de geschiedenis van het 53-jarige erotiekmerk. Onderdeel van haar strategie was om vrouwen een andere kijk op erotiek te geven. “De pleasurekant is onderbelicht. We wilden het hele verhaal van erotiek vertellen. Daar hoort meer bij dan alleen een technische uitleg over hoe een vibrator werkt. Ook de psychologie en beleving hebben daarbij een plek.”

Sinds Van Hams aantreden in 2018 is totaalomzet naar eigen zeggen ruim verdubbeld. Christine le Duc is sinds september dit jaar onderdeel van EQOM Group, het moederbedrijf van onder meer EasyToys. Van Ham zou in eerste instantie toetreden tot het management van de groep.

“Ik heb toch besloten om afstand te nemen”, vertelt ze nu. “Het voelde niet goed om terug te gaan naar een grote bedrijfsomgeving. Ik was gewend om met een klein team snel te schakelen, het bedrijf te runnen op de wijze die wij het beste vonden. Ik wil mijn eigenheid en autonomie niet verliezen.” 

Van Ham treedt per 1 december terug. Per 1 januari start binnen EQOM Group iemand die verantwoordelijk wordt voor het merk Christine le Duc, aldus Van Ham. Tot die tijd draagt ze de leiding over aan Eric Idema, ceo van EQOM Group.

Lees de Retaillessen van Audrey van Ham hier. “Christine le Duc is eindelijk uit de taboehoek.”  
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!