Score Group, eigenaar van Score en Chasin’, denkt over twee jaar goed te zijn voor een omzet van honderd miljoen euro. Het modebedrijf zegt zijn toekomst ‘bijzonder rooskleurig’ tegemoet te zien.
Score en Chasin’ zijn zoals veel modebedrijven hard geraakt door de coronacrisis, maar klimmen dit jaar uit het dal. Het bedrijf rekent voor 2021 op een positief resultaat ‘dat zelfs beter is dan de jaren voorafgaand aan Covid’. Het internationale succes speelt daarbij een rol, met name de opmars van Chasin’ in Duitsland.
Score Group heeft de afgelopen jaren zijn businessmodel aangepast. Onderdeel daarvan zijn het optimaliseren van het winkelnetwerk, het uitbouwen van jeansmerk Chasin’ als shop-in-shop-concept en internationale expansie via online platforms. Het aantal eigen winkels werd de afgelopen jaren teruggeschroefd van 130 naar 65, terwijl Chasin’ inmiddels al 250 shop-in-shops heeft in Duitsland.
De internationale onlinebusiness heeft een deel van het omzetverlies door corona gecompenseerd in 2021, zegt ceo Frank Huisman. Van de internationale online platformstrategie verwacht hij ‘een spectaculaire groei’. “Dat is het resultaat van intensieve technologische ontwikkeling en innovatie.”
Gert Struikenkamp 28 jun, 18:12