Bij C&A moet online in 2024 of 2025 goed zijn voor de helft van de omzet. Dat zegt de Nederlandse ceo Giny Boer in een interview met de Duitse zakenkrant Handelsblatt. Nu is het aandeel zo'n twintig procent.
Boer zei in november al tegen RetailTrends dat digitalisering een van haar kernpunten is. "We moeten de klant veel meer centraal stellen en data gedreven werken. We zullen nog meer talent aannemen om met hen digitaal te groeien."
C&A heeft behalve een eigen webshop ook een samenwerking met Zalando. Boer is daar nog steeds blij mee. "Nu er in Nederland weer een lockdown geldt, kunnen we in ieder geval vanuit de filialen via het platform bezorgen. Dat is heel goed."
C&A liet eerder al weten dat het een klein deel van de jeansproductie terughaalt naar Duitsland. In de lente wordt een fabriek in Mönchengladbach geopend. Op termijn wil C&A daar 800 duizend jeans per jaar produceren, zegt ze tegen de Duitse zakenkrant.
Reacties 0