'Instagram-museum' Youseum haalt 3 miljoen op

'Instagram-museum' Youseum heeft drie miljoen euro groeigeld opgehaald. Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt voor de opening van nieuwe locaties in Europa en de MENA-regio (Midden-Oosten en Noord-Afrika).

Youseum zit op dit moment in Amsterdam en in Mall of the Netherlands in Leidschendam. De eerste locatie opende in november 2019. Ondanks dat enkele maanden na de opening de eerste lockdown werd afgekondigd, trok Youseum daar in het eerste jaar zo'n 75 duizend bezoekers. In juni vorig jaar kwam de locatie in Mall of the Netherlands erbij.

Oprichter Koen Derks haalde zijn inspiratie voor Youseum uit New York, waar hij jarenlang als bankier werkte. Daar waren al diverse musea die zich richten op het maken van creatieve foto's en video's die vervolgens kunnen worden gedeeld op platforms als Instagram en TikTok.

De nieuwe investering is afkomstig van angel investeerders en private equity. Er komen begin dit jaar in elk geval twee Youseums bij in Westfield Centro in het Duitse Oberhausen en in Westfield Mall of Scandinavia in de Zweedse hoofdstad Stockholm.

Foto: ceo Koen Derks (links) en coo Joep Heusschen


Oprichter Koen Derks is spreker op het RetailTrends-event Stores That Wow dat op 16 juni 2022 plaatsvindt in Spant in Bussum. Wil je hierbij aanwezig zijn? Bekijk dan even op onze website www.storesthatwow.nl voor kaarten.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!