RetailRookie Reflower haalt ton op met crowdfunding

Reflower wil dit jaar groeien van 250 naar duizend leden. De abonnementsdienst voor kunstbloemen heeft daarvoor een crowdfundingactie opgezet die 150 duizend euro moet opleveren.

Inmiddels hebben 195 mensen al geïnvesteerd in Reflower. Samen brachten zij honderdduizend euro in het laatje. Daar moet tot 12 februari, als de actie afloopt, dus nog een halve ton bij. Met dit bedrag kan Reflower vijfhonderd nieuwe vazen met kunstbloemen kopen.

Leden sluiten bij Reflower voor twintig euro per maand een abonnement af en kiezen op het online platform een vaas met een boeket uit, die op afspraak wordt bezorgd. Daarmee wil de startup, die vorig jaar tot een van de tien RetailRookies werd verkozen, het invliegen en weggooien van verse bloemen tegengaan. “Op die manier gaan we van bezit naar gebruik, op naar zero waste en structurele CO2-reductie”, aldus oprichter Ellyne Bierman.

Reflower heeft zijn dienst de afgelopen maanden getest in Amsterdam. In 2025 moeten er tienduizend leden zijn.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!