De audioreclamebestedingen in 2021 zijn fors gestegen. Het totale bedrag kwam uit op 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van marketingorganisatie Audify.
Vooral digitale audioreclame groeide hard, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro. De broadcast-radioreclame is met 21 procent gestegen en komt uit op 188,6 miljoen euro. In 2020 was dit nog 156 miljoen euro. De non-spot reclame lag 25 procent hoger en kwam uit op 13 miljoen euro en lag daarmee op hetzelfde niveau als voor de coronacrisis.
“Onder digitale audioreclame verstaan wij reclame op digitale zenders zoals 'Qmusic nonstop' en met broadcast-radioreclame bedoelen wij reclame op de traditionele zenders”, aldus Liedewij Hentelaar van Audify tegenover RetailTrends. “Non-spot reclames zijn de acties buiten de spot, zoals: ‘Dit programma wordt u aangeboden door..’”
Met alle cijfers concludeert de organisatie dat de audioreclamemarkt de pandemiegevolgen van 2020 weer volledig te boven is. Later dit jaar publiceert Audify meer gedetailleerde inzichten en ontwikkelingen op het gebied van de audiomarkt.
Reacties 0