'Groei online shopping zet door'

De heropening van niet-essentiële winkels drukt de online bestedingen niet, blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Klarna. Elektronica en beautyproducten worden veelal online besteld, terwijl Nederlanders weer massaal woonwinkels en tuincentra bezoeken. 

Aanvullend vroeg Klarna consumenten hoe ze over een jaar het liefst hun aankopen zouden doen. Over de volle breedte van het onderzoek is er nauwelijks verschil tussen de voorkeuren van mannen en vrouwen: 55 procent van de vrouwen winkelt liever online, tegenover 54 procent van de mannen. Per generatie zijn de verschillen groter: millennials shoppen liever online (52 procent), maar Gen X en Gen Z bezoeken liever de fysieke winkel (beide 55 procent). 

Per land zijn er ook verschillen te onderscheiden. De offline winkel is in Scandinavië onverminderd populair: Noorwegen spant de kroon met 70 procent van de consumenten die het liefst een fysieke winkel bezoekt. Nederland behoort tot de middenmoot met 58 procent van de consumenten die offline shopt. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!