Kering, het moederbedrijf van luxemerken als Gucci en Yves Saint Laurent, boekte vorig jaar een omzet van 17,6 miljard euro. Dat was 35 procent meer dan in 2020 en 13 procent meer dan vóór de coronacrisis.
Het bedrijfsresultaat viel zelfs 60 procent hoger uit dan het jaar ervoor en kwam op ruim 5 miljard uit. Alle merken droegen bij aan de groei.
Gucci, het grootste merk van Kering, was goed voor 60 procent van de omzet. Ceo François-Henri Pinault van Kering verklaart dat Gucci tussen 2015 en 2019 een enorme groei doormaakte. Door corona daalde de omzet. Om over deze dip heen te komen, gaf Kering in 2021 de marketinguitgaven van Gucci een boost. Aan het eind van het jaar wierp dat zijn vruchten af.
De ceo van het modehuis gaf tegenover Reuters toe dat Kering wegens de hoge omzetten binnenkort een overname zou kunnen beginnen in de Verenigde Staten.
Reacties 0