E-bikemerk Mokumono haalt 8 ton op

Het Nederlandse e-bikemerk Mokumono heeft 800 duizend euro opgehaald. Het geld is afkomstig van vijf privé-investeerders en de Rabobank.

Mokumono is in 2014 opgericht door de broers Tom en Bob Schiller. Ze willen met het kapitaal extra personeel aannemen, een nieuwe showroom openen in Amsterdam en processen optimaliseren. In het voorjaar lanceren ze twee nieuwe modellen.

Het Belgische e-bikemerk Cowboy sleepte vorige maand nog een investering van 71 miljoen euro binnen. De Nederlandse concurrent VanMoof haalde in september ruim honderd miljoen op.

Wat dat betreft is de kapitaalinjectie voor Mokumono gering, maar Tom Schiller ziet voldoende ruimte voor meerdere spelers. "Het is zo'n groeiende markt. Hun succes is niet ons verlies, en andersom", zegt hij tegen Quote. "Plus dat we natuurlijk ons eigen verhaal vertellen en daarmee onderscheidend zijn."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!