Moscot wil eigen winkelbestand sneller uitbreiden

Brillenmerk Moscot vindt het belangrijk om zijn internationale netwerk van brandstores verder te laten groeien. “Niemand kan ons verhaal vertellen zoals wij dat kunnen”, aldus ceo en mede-eigenaar Harvey Moscot tegenover RetailTrends.

Moscot verkoopt ook veel via wholesalepartners, maar die kunnen vaak maar een paar modellen laten zien. “Een van de dingen die we het vaakst horen als iemand voor het eerst een brandstore bezoekt is: ‘ik heb nooit geweten dat jullie meer dan drie stijlen hebben!’”, zegt Moscot. 

Hoeveel nieuwe winkels Moscot uiteindelijk wil hebben zegt de ceo niet. Kwaliteit gaat volgens hem boven kwantiteit. “We willen openen in de steden die ertoe doen.” Wel mag het wat hem betreft wat sneller gaan dan tot nu toe: het merk bestaat 107 jaar en heeft nu achttien winkels wereldwijd. “Ja, we willen dat wel een beetje versnellen.”

Moscot heeft winkels in grote steden over de hele wereld. Meest recent kwamen er vestigingen in Kopenhagen en Toronto bij. Sinds 2020 heeft het merk een winkel in de Amsterdamse Negen Straatjes.

RetailTrends sprak uitgebreid met Harvey en Zack Moscot, de vierde en vijfde generatie binnen het New Yorkse familiebedrijf. Lees hier het hele interview.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!